Održani Dani crkvene glazbe

mand søger mand I Syddanmark Dane crkvene glazbe tradicionalno su organizirali Katolički bogoslovni fakultet i Institut za crkvenu glazbu ”Albe Vidaković” Sveučilišta u Zagrebu. Na ovom dvodnevnom seminaru su se i ove godine okupili brojni sudionici iz raznih dijelova Lijepe naše, a 20. – 21. listopada 2017., imali su priliku čuti niz predavanja i sudjelovati u nekoliko radionica sve na temu Liturgijska glazba korizmenog vremena.

find en kæreste 16 år Program Dana crkvene glazbe, podijeljen u tri djela, započeo je zajedničkom molitvom i pozdravnim riječima među kojima posebno treba istaknuti mons. Ivana Šaška. Prvi dan programa vodio je prof. dr. sc. Ante Crnčević. Prvo predavanje održao je vlč. Milan Dančuo (izrađen s. prof. A. Crnčevićem, oboje profesori KBF-a) na temu Liturgijska mjera i forma glazbe. Primjeri iz glazbe korizmenog vremena. Sama korizma u svojoj biti je poziv na obraćenje i povratak Bogu, a predstavlja pripremu za vrijeme uskrsa. Glazba bi u tom smislu, kao priprema slavlja i izraz samoga slavljenja, u korizmi vjernika trebala pripravljati za obećanje koje istovremeno naviješta. Nakon kratke pauze na temu Psalmi u umjetničkoj glazbi (razdoblje 19. i 20. st.) govorila je Konstilija Nikolić Markota (ICG). Psalmi svima mogu biti izvrsna inspiracija, istaknula je predavačica, a mogu se izvoditi na brojnim mjestima i u brojnim situacijama jer imaju veliku komunikacijsku moć, moć dijeljenja, za što možemo naći brojne primjere, a neosporivo je da su našli svoje mjesto i u umjetničkoj glazbi. U dopodnevnom dijelu programa uslijedile su dvije radionice. Postava glasa i artikulacija kod korizmeni himana, antifona i psalama pod vodstvom Danijele Župančić, prof. (ICG). Prof. Župančić je govorila o funkciji glasa, te u tom smislu o pravilnom načinu disanja (dijafragmatično), funkciji glasnica, stvaranju rezonance tona, upjevavanju zbora. Jutarnji dio programa je završio predavanjem i radionicom u vodstvu prof. dr. sc. s. Katarine Koprek na temu Gregorijasnki koral u službi glazbenoga obrazovanja. S. Koprek je istaknula da bi i u suvremenom obrazovanju gregorijanski koral trebao naći svoje mjesto, i to i u obrazovanju djece i kod rada s odraslima. Isto tako da gregorijanski koral može biti izvrstan odabir za sve one sredine koje ne mogu zadovoljiti brojne zahtjeve suvremene glazbe. Poslijepodnevni dio programa ispunjen je trima radionicama. Prva, Orguljaške skladbe primjerene liturgijskim slavljima u vodstvu doc. art. Mirte Kudrina i doc. art. Elizabete Zalović (ICG). Zatim, Praktični rad s crkvenim zborovima u vodstvu doc. art. Marka Magdalenića (ICG). Treću radionicu, Harmonizacija gregorijanskih napjeva, vodio je prof. mr. art. Miroslav Martinjak (ICG). Nakon radionica sudionike Dana crkvene glazbe je za večernju molitvu pripremila doc. mr. art. s. Domagoja Ljubičić (ICG). Prvi dan Dana crkvene glazbe završen je večernjom molitvom u crkvi sv. Martina.

is interracial dating bad Program drugoga dana Dana crkvene glazbe započet je zajedničkom molitvom, a zatim izlaganjem prof. mr. art. Miroslava Martinjaka (ICG) na temu Korizma u pjesmarici ”Pjevajte Gospodinu pjesmu novu”. Prof. Martinjak je istaknuo da je cilj njegova promišljanja istaknuti poteškoće s kojima se suočavamo pri animaciji liturgijskih slavlja, a proizlaze iz nedostataka same pjesmarice kojom se koristimo. U tom smislu ono je poziv svima da se uključe u stvaranje novoga, prikladnijeg i funkcionalnijeg, oblika pjesmarice. Sve to kako bi, još prema zahtjevu Pia X., sveta glazba bila istinska ”službenica” liturgije. Drugo predavanje, Korizmeno crkveno pučko pjevanje – praksa i revitalizacija, izložio je dr. sc. Joško Ćaleta s Instituta za etnologiju i folkloristiku. Dr. Ćaleta je svoje predavanje obogatio primjerima i osvrtom na dugu tradiciju koju pučko pjevanje ima na našim prostorima, osobito u Dalmaciji. Osim što su pokazatelj duge i bogate glazbene povijesti ovi primjeri nisu samo povijest već se uglavnom u novije vrijeme ponovno oživljuju, zanimljivi su, važni i vrijedni mladim naraštajima, a sustavno se radi i na očuvanju te bogate glazbene tradicije koja još uvijek živi na našim prostorima u brojnim mjestima i zajednicama. Nakon kratke pauze Milan Hibšer, mag. art (ICG) je predstavio digitalne orgulje Hauptwerk. Profesor Hibšer je predstavljanje započeo povijesnim pregledom razvoja orgulja s posebnim naglaskom na vježbanje. U tom povijesnom razvoju godine 2002. je kao novi korak izrađen softver Hauptwerk tj. virtualne orgulje. Danas je aktualna već četvrta verzija toga programa koji orguljašima može pomoći izvesti skladbe što vjernije originalu. Već tradicionalno, ovogodišnji Dani crkvene glazbe završeni su koncertom M. Hibšera, prof., doc. art. Elizabete Zalović i doc. art. Mirte Kudrne.

pub in amsterdam  

Ivana Pavla Novina, OP